About Me

My photo
Malaysia
Agen sah Dianz Vitamin ............

Monday, February 1, 2010

tercekik duit syiling satu sen

ngeri tak dengar tajuk kat atas tu........

nak cerita skit hal anak teruna saya yang sorang ni,

alkisahnya macam ni, petang jumaat tu selepas saya ambil ariq dari taska.... setiba di rumah, ariq buang air besar......

saya nak basuh yek yek dia, sekali saya terpandang yek yek ariq, ada benda berkilat warna oren pekat...... saya hairan tengok yek yek kenapa ada warna oren, sangkaan saya ariq telan dawai ke, apa ke..........

saya penyek-penyek yek yek ariq dengan jari-jari saya ( owh saya tidak rasa geli untuk penyek yek yek anak saya, bila tiba ariq selsema pun saya akan sedut pakai mulut hingus dalam hidung ariq ).............

sekali saya jumpa duit syiling satu sen dalam yek yek ariq........ mengucap panjang saya.....saya terpikir macam mana ariq boleh tertelan duit syiling tu....

alhamdulillah duit syiling tu keluar balik, buatnya waktu ariq tertelan duit syiling tu kemudian tercekik....nauzubillah, minta-minta dijauhkan dari segala perkara yang tidak diingini berlaku...amin....

tadi sewaktu saya menghantar ariq ke taska, saya berpesan dengan pengasuh supaya lebih berhati2 dalam menjaga ariq dan kanak-kanak di taska tersebut. takut perkara tak diingini dari berlaku....

nanti saya publishkan gmbr duit syiling tu..... saya takut korang geli je nak tengok sebab disaluti dengan yek yek......

2 comments:

wardah said...

tula risau...diorang ni apa benda je nampak semua nak bawa ke mulut. Samala asyraf tu...alhamdulillah duit tu keluar balik kan?

* ainul AB * said...

Ish mama ariq, gerun mendengarnya. Syukurlah tak terlekat kat kerongkong. Mcm kes anak sedara sy dulu, disyaki tertelan syiling 50sen. Masa tu kat kampung, mak saya tlg jagakan sekejap. Gelabah la mak saya. Mula2 tu dia nangis beria2, bila bawak kat doctor takde pape. Dlm yek-yek pun takde. Maybe sangkaan kami je kot. Agaknya entah ke mana la bergoleknya syiling 50sen tu coz sampai ke sudah tak jumpa2, hehe...