About Me

My photo
Malaysia
Agen sah Dianz Vitamin ............

Monday, January 9, 2012

cerita ariq

                                                                     hensem tak saya?....

Abang Ariq dalam pakaian seragam tadika....  Macam tak cayer jer Ariq dah sekolah.. sekejap je masa berlalu... Ariq ditempatkan dengan kanak-kanak yang berusia 4 tahun....... Ariq lahir tahun 2008.... kalau dihitung oleh tahun umur Ariq 4 tahun la pada tahun ni.... tetapi kalau dihitung oleh bulan...... umur Ariq baru 3 tahun 3 bulan....... Ariq dilahirkan pada 7 / 10 / 2008....  Cikgu jangan marah2 Ariq yer kalau Ariq ada sedikit tak dengar kata cikgu... Ariq kecik lagi.......hehehe

pada hari jumaat lalu...... pulang dari sekolah, saya bertanyakan Ariq.... belajar apa hari ni kat sekolah..... Ariq cakap belajar nyanyi, saya tanya lagi.,, nyanyi lagu apa, jawab ariq,,,, lagu alif ba ta.... saya suruh ariq nyanyi... saya cakap mcm ni kat ariq... cuba la ariq nyanyi... mama nak dengar ariq nyanyi....sedap tak suara ariq...... nak tahu. ariq cakap apa.......... ariq tak pandai nyanyi kat kete..... ariq pandai nyanyi kat sekolah ajer........,,,,,  

ariq ni bukan budak yang suka bercerita ...... maksud saya kat sini, dia tak suka bercerita apa yang dia buat dekat sekolah atau apa aktiviti dia seharian tanpa saya.... sepatah saya tanya apa aktiviti dia......sepatah jugak yang dia bg tahu..... tapi bukan bermaksud ariq tak banyak mulut..... ariq suka bercakap..... tapi ariq akan bercakap perkara-perkara yang berlaku di sekeliling dia sahaja....... sikap ariq ni diwarisi dr papa....... papa tak pernah bercerita hal berkaitan kawan2 papa di tempat keje atau mana2 la di rumah....... perbualan kami seharian di rumah berkisarkan kami sekeluarga sahaja......... kalau saya nak mengumpat mengenai kawan2 saya pun..... saya akan dimarahi oleh papa.... papa akan cakap " yang menyibuk pasal org ni kenapa'... itu la ayat yg papa bg kat saya setiap kali saya nak mengumpat ..... sudahnya tak jadi nak mengumpat....... bukanlah nak mengumpat...tp sebenarnya lebih kepada nak bercerita.... dan papa tak suka nak mendengar cerita yg lain dari hal keluarga sahaja........ ini la sikap papa yang ada pada ariq sekarang...

pernah sekali sewaktu ariq belum sekolah.... dia tinggal di rumah umi.... balik keje saya tanya... ariq main apa kat rumah umi hari ni.... ariq jawab, main nyorok-nyorok.... sy tanya lagi.. ariq main nyorok-nyorok dengan saper..... sekali boleh ariq jawab, dah la tu tanya.. ariq malas nak cakap......... tapi boleh pulak dia cakap benda lain...bukan main bising lg dia dok ckp pasal benda lain...bila suruh cerita aktiviti dia....taknak  cakap pulak.....


semalam ariq salah letak jam tangan dia..... puas dia cari tak jumpa jugak..... sekali ariq cakap apa........
papa, jam tangan ariq ada sayap... dia dah terbang atas langit .........hehehehe......


No comments: